Drama noveller - Sida 16
Sista uppdraget
Ingvar Hedengård
Han vaknade så sakta till, och låg och lyssnade i mörkret. Han sträckte sig efter den elektriska väckarklockan. Han visste innan han tittade på klockan vad den skulle visa för tid. Klockan visade…
Klicka här för att läsa hela »Chocolate Soufflé
J.M. Dennis
Eyes open, he actually felt ok. Then the whiskey and sleeping pills made themselves reminded. “Shit.” Rolling to the right and seeing the bed was empty, he tried to sit up but the lack of stomach…
Klicka här för att läsa hela »Hantverkaren och Den rika mannen
Max Svensson
Det var en gång en hantverkare, en mycket gammal och skruttig hantverkare, som levde i en liten och förfallen stuga på ett berg. Nedanför berget låg en mysig och liten by, hantverkaren brukade besöka…
Klicka här för att läsa hela »Dum fan
Dum Ass Faggot
Kåt som fan. dum jäveln 0000000000000000000000000000000000 abscdefghij
Klicka här för att läsa hela »Åhhhh vad skönt
Bajsaren 2.0
Han slog mig efter det hade vi sex och knulla och han sa ahh mera
Klicka här för att läsa hela »Fiktiv intervju med författaren till novellerna om Ingvar.
Ingvar Hedengård
- Har författaren till novellerna om Ingvar framför mig. Du är nu 72 år gammal, och det har gått många år sedan händelserna i novellerna utspelades sig. Jag har förstått att det är verklighetsbaserat…
Klicka här för att läsa hela »Bedövad
Anonym
Solen lyste genom tågets fönster. Ljuset lös upp hennes ansikte. Hon tänkte tillbaka på den dagen. Just den dagen då allt var som värst. ————————————————————…
Klicka här för att läsa hela »En vanlig lördagsmorgon 1964, eller Basin Street Blues.
Ingvar Hedengård
Väckarklockan ringer.Förbannade klocka tänker jag och kväver en impuls att vända mig om och somna om,sedan jag hade stängt av oväsendet.Det är lördagsmorgon och veckans sista arbetsdag på Kockums…
Klicka här för att läsa hela »Ett cykeläventyr del. 2
Ingvar Hedengård
I den lilla idylliska byn Abbekås på Skånes sydkust, kom ett ovanligt färdmedel rullande, som fick det fåtal flanörer som var ute att lyfta lite på ögonbrynen. Det var en tandemcykel, som var…
Klicka här för att läsa hela »Ett cykeläventyr
Ingvar Hedengård
Skrothandlaren tittade på de två ynglingarna med en road min. ”Vad får er att tro, att jag har en speciell version av tandemcykel till salu? ” frågade han. ”Smeden Johan Andersson, som har tillverkat…
Klicka här för att läsa hela »Ett paradis i förfall / forts. på Uppgörelsen
Ingvar Hedengård
Ingvar var nu en medelålders man på 56 år, året var 2002. Livet var som för de flesta slentrianmässigt, sällan inträffade det något riktigt spännande. Ingvar jobbade som bussförare inom kollektivtrafiken…
Klicka här för att läsa hela »Uppgörelsen / forts. på Jazz
Ingvar Hedengård
Jag lade sista handen på gardinhängningen. Det var en vit tunn gardin som täckte hela det stora fönstret mot gatan. Syrran hade precis gått, hon hade hjälpt mig lite med inredningen av min helt…
Klicka här för att läsa hela »Jazz / forts. på Beslutet
Ingvar Hedengård
Tobaksröken var tjock i den halvmörka lokalen. Jag stod vid den lilla betjäningsdisken och beställde en öl. På den lilla scenen spelade Blue Light jazzband låtar från tidigt 1900-tal, med New…
Klicka här för att läsa hela »Beslutet / forts. på Liten Rebell
Ingvar Hedengård
Jag justerade det lilla träkorset, tills jag tyckte att det stod rakt, sedan satte jag en glasburk med vilda vårblommor vid foten av korset. Platsen var en avskild plats i trädgården som Tora hade…
Klicka här för att läsa hela »Pojken som inte vill vara vid liv...
Gustav Hedlund/gurray
Det var en gång en pojke som had det väldigt tufft hemma. Hans mamma satt inne för sexuellt övergrepp, och hans pappa var ”alkis”. En dag så skulle han gå till affären för att köpa droger,…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen