Drama noveller - Sida 15
Lugnet efter en jävla storm
Solrosen
23.50. Tick. Tack. 23.51. Tick. Tack. Uppe på familjen Haglövs hus vind sitter hon. Det är en dimmig natt i mars. Sömnen liger äver Örenda som en tung slöja och det ända som hörs är några i…
Klicka här för att läsa hela »Drömmar av rosenblad
Sophie
I en småstad bodde en kvinna som tyckte om att samla på diverse saker. Ingen förstod varför hon inte kunde låta skräp vara. Annika, som kvinnan hette bar på en mörk historia från hennes egen…
Klicka här för att läsa hela »Matchen
Novell Kungen (har Dyslexi )
Novellen Gjord av Dyslektiker Matchen Domaren blåste stenhårt i visselpipan läktaren va spänd och spelarna var nervösa. Men nervositeten blåste snabbt av och AIK kom snabbt in i matchen medans Malmö…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »NU SLIPPER NI MIG
Nora Rasmi
Jag ligger på rygg i sängen och kollar upp mot taket. Det har gått 3 år nu. 3 år sedan helvetet kom till jorden. Jag försöker tvinga bort tankarna men de tränger sig fram ändå fram. Jag har…
Klicka här för att läsa hela »Slutdestinationen
Siri Aagaard
Idag kokade allt över. Allt gick överstyr och jag förlorade kontrollen. Jag vaknade och var pigg. Inga konstigheter. Tog på mig kläder. Konstigheter. Hatar mina ben. Tog tillslut på mig mina militärgröna…
Klicka här för att läsa hela »Hon jag inte gillar
Aptal Kiz
Han stod där, med sitt stora leende över hela hans ansikte, hon kunde inte tro på det. För första gången han gjorde det, det är liksom som om hela hennes värld vände upp och ner. Men glädjen…
Klicka här för att läsa hela »Hur kan du vara så lugn? Jag har ju HIV.
Emma
Okej, var ärlig nu. Kan du med handen på hjärtat säga att du inte har några fördomar om HIV? Jag har det, eller rättare sagt hade. Jag tror jag hade fördomar om HIV utifrån min tolkning om vad…
Klicka här för att läsa hela »SJÄLVMORDET
DEPRIMERAD TJEJ MED MENS
Hej jag sitter på bron och ska ta självmord just nu men ville veta vad ni vill att jag aka göra
Klicka här för att läsa hela »Kristina från Torsåker.
Linustexter
Kristina frös. Hennes ben var som bly och kylan från golvet i cellen sög ur den lilla värme som fanns i hennes magra kropp med en skrämmande fart. Kropparna som låg omkring henne gjorde lite för…
Klicka här för att läsa hela »Del 1 En resa och en jävla massa tankar, min del, min ätstörning, mitt liv.
Shia
Du som klickar in på denna novell, har nog med största sannolik en ätstörning själv eller vän eller så med en ätstörning. Det här, är en historia om en flicka som drömde stort, älskade mat,…
Klicka här för att läsa hela »Stilla natt
Irene Schmocker
Det skulle snart bli julafton åter igen. Ute var det vitt. Ett tunt mjukt lager av mirakel hade äntligen lagt sig under natten. Tyst, så tyst. En enstaka bil hördes i fjärran. Bråttom till familjen…
Klicka här för att läsa hela »Älskade ängel
MaBjörn
Ännu en jul, ensammare än någonsin tillsammans med dig. Tomma ord och tomt prat. Kalla hjärtan som aldrig fått brinna, som inte längre vet vad glöd är. Ändå sitter vi här lika tomma på kärlek…
Klicka här för att läsa hela »När livet stannar...
Karmen Alatwan
Jag orkade inte mer. Jag ville inte bo kvar där. Jag förtjänade ett bättre och mer rättvist liv. Jag var ju bara ett barn som hade rätt till att njuta av ett fridfullt liv. Jag ville så långt…
Klicka här för att läsa hela »Som en tjuv om natten, 3:e och avslutande delen
Peter Ökänd
Återigen vaknade hon av gardinen som rörde sig och lämnade plats för en sval luftström som la sig som en kall hand över hennes rygg. Att lämna fönstret öppet över natten hade, efter omständigheterna,…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen