Drama noveller - Sida 13

Banketten

Astar Nane

Tilldragelsen till herrgården var en stor företeelse för alla närvarande denna sommardag. Baronen hade kallat till sig sina betrodda vänner från fjärran städer för att - som det stod skrivet…

Klicka här för att läsa hela »

The Game

Alexandra Nordman

Kapitel 1 “Blodet på väggarna” Det var efter ett tag dom hittade en ny korridor, dom gick in tveksamt och såg stora bokstäver på väggen “Go Away!!”, Röda bokstäver. Dom gick vidare och…

Klicka här för att läsa hela »

Skördat liv

Sara Tomaszewski

Skördat liv Till mitt tidigare jag, som inte längre finns kvar. Det sägs att de första åren i ett giftermål alltid är de svåraste, komplimanger som ska strös över, makar och hustrur ifrågasätter…

Klicka här för att läsa hela »

Ett skördat liv

Sara Tomaszewski

Skördat liv Till mitt tidigare jag, som inte längre finns kvar. Det sägs att de första åren i ett giftermål alltid är de svåraste, komplimanger som ska strös över, makar och hustrur ifrågasätter…

Klicka här för att läsa hela »

Tvätta dig

Tittut

Hon kände sig smutsig, så förbannat smutsig. Nerfläckad av äckel, äckel som trängde sig in i porerna och fyllde dem tills det inte gick mer. De blev överfyllda och började läcka. Äckel började…

Klicka här för att läsa hela »

Om mig själv, av mig själv

Cecilia Tigerhielm

En pojke på sexton år ligger i snön med frost i håret. Huden är blek och snön är färgad röd. En bilolycka blev hans död. En tår, frusen till is, har runnit ner för hans rosenröda kind, hans…

Klicka här för att läsa hela »

Hittad & Förlorad

Emilia

Hon stannade och skuggade ögonen med handen. Långt uppe bland molnen, i ljuset från solnedgången syntes en ensam falk som svävade genom vinden och fångade himmelen med sina breda vingar. Det verkade…

Klicka här för att läsa hela »

Smiskade Döttrar

Ulla Rasp

Smiskade döttrar tassar på tå då smiskade stjärtar dom ej önska få ack då dom skrika högt i det blå smiskade döttrar med stjärtar så små snart skola växa och stora bröst få smiskade döttrar…

Klicka här för att läsa hela »

Vintermåne, del 1

Paul Claren

Regnet piskade mot marken. En droska körde förbi porten till det lilla värdshuset i gränden. Hjulet körde rakt igenom en vattenpöl så vattnet stänkte upp på flickan som precis var på väg in…

Klicka här för att läsa hela »

Förlåt! jag ville bara hjälpa till

Pär Andersson

Morgonen var obetydligt närvarande, det enda som avslöjade den var en tunn strimma ljus som letade sig in genom en smal glipa mellan de fördragna mörkläggningsgardinerna, en förlupen båge av stilla…

Klicka här för att läsa hela »

Kungens Gryta

Lisa

Han tog ett djupt andetag och lät ångan sippra in genom dom täta näsborrarna som fylldes av alla fylliga dofter, han log berört innan han öppnade sina slutna ögon och såg sig runt det dukade bordet.…

Klicka här för att läsa hela »

A New Life

Moa

The clock was spinning in a slow motion forward. All these seconds she wants to spare. All these minutes, hours. Soon It would be over. The free life of her own. Something was lingering in her veins.…

Klicka här för att läsa hela »

Livet är Hemskt

Henrik Klass 9

Novell Livet är Hemskt Nu var det dags, idag skulle jag ta tåget och lämna allt bakom mig, min stad, min lägenhet, min make och mitt jobb. Jag tog endast med mig mina finaste kläder, smycken och…

Klicka här för att läsa hela »

Begravningen

Robin

Idag plockade jag fram min finaste kavaj; den var inte så svår att urskilja från resten av kläderna då det är den enda kavajen som jag äger. Den var upphängd i en billig plastgalge som jag egentligen…

Klicka här för att läsa hela »

Tänk om.

Liridon Ahmetgjekaj

Jag känner hur det börjar lukta mat. Mamma står nog och lagar samma skit igen. Står på samma ställe, iklädd i det fula förklädet pappa hatar. - Vem försöker du lura? Brukar han säga till henne…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Svens perfekta cirklar.

C.S Berglöv

Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen