Drama noveller - Sida 10

Explosionen

Daniel Dyberg

EXPLOSIONEN Snart smäller det, men inte än. Det är alltid tyst vid denna tiden. Jag tittar på klockan, hon är 07:48. Det är ingen som är ute vid denna tiden. Gatorna får inte bli fyllda med folk…

Klicka här för att läsa hela »

Bara en trettonårig flicka

Dsvdv

Det var Lördag, klockan var runt åtta på kvällen. Jag var på väg till bussen som skulle ta mig till mitt lilla samhälle 13 mil utanför stan. Gatolamporna lyste upp den lilla gångstigen jag gick…

Klicka här för att läsa hela »

Likadues och Sveket

Victor Poshman

Träbåten gungade och himlen grät. Jag signalerade till Maffies att hissa segel för att undvika det exploderande molnen. Årorna lyftes och sänktes i vattnet, men ödet var oundvikligt. Hela horisonten…

Klicka här för att läsa hela »

Konjunktur

Christoffer Andersson

Hjul snurrar förankrade i vred i en plasthöljd låda, matt svart och dold under ett stålklätt mörker. Det snurrar på slitna länkar av kugghjulens tänder som nöts uddlösa och sliter upp kratrar…

Klicka här för att läsa hela »

Stjärtgosse

Christoffer Andersson

En konstlad, förnäm, blekfet man med häftiga kroppsrörelser och åskdånande röst träder in i en kammarliknande barsalong. Dagen har sedan länge passerat zenit och en hycklande längtan efter kvällens…

Klicka här för att läsa hela »

Diagnos disciplin

Christoffer Andersson

Klockan ringer för tidigt. Morsans röst är för gäll och solen som strömmar in genom fönstret är för ljus. Jag vill skrika åt henne, men då skulle halsen explodera. Hon rycker inte täcket,…

Klicka här för att läsa hela »

Från kust till kust

Leo

Jag skriker igen. Hon har hittat mig. I tre år, har jag flytt från min egna syster och hamnat i Köpenhamn. Hon vet inte vad jag har gjort. Om hon fick veta, skulle hon mörda mig. Det var jag, som…

Klicka här för att läsa hela »

Författaren och marknadsförarinnan, del #1

Christoffer Andersson

En manlig författare och en kvinnlig marknadsförarinna hamnar av en slump sida vid sida på ett seminarium för tvångsmässiga lögnare som börjar om tio minuter. Hans bohemiska lågklassmanér och…

Klicka här för att läsa hela »

Svampplockning

Ove Aronsson

Det rasslade till i skogen. Alldeles vid stora vattenfallet kom en älg utrusande, skrämd av någonting. Kanske en varg eller hund. Lite omtöcknad tittade han upp mot himlen. Han hade inte riktigt klart…

Klicka här för att läsa hela »

Mardröm i coronatider

Okänd Igen

Jag är på en båt som jag ångrade att jag klev på och med mig var en bästa kompis som dött i verkligheten. Min mobil fungerade inte när jag skulle ringa min förälder och säga att jag var på…

Klicka här för att läsa hela »

Ett enda knapptryck

Hanyz

Det säger pling. Notisen kom från ingenstans. Det gjorde ont i magen när jag läste, som om någon skjutit en fotboll i magen på mig. Om jag hade stått upp skulle chocken få mig att stappla bakåt.…

Klicka här för att läsa hela »

Det är du inte jag, tyvärrr

Greta

Det är du inte jag, tyvärr Det var aldrig meningen att det här skulle hända. Det skulle ju vara du och jag mot världen, inte det här. Jag ville aldrig det här. Det skulle ju vara vi, Mårten och…

Klicka här för att läsa hela »

Spring snabbare än alla andra

Moa R

-Spring, skynda dig.... De kommer! -Jag försöker!! -Du är inte tillräckligt snabb! De hinner ikapp! Och så svartnar det för ögonen... -Vet någon vad hon heter?! -Nej, vi har försökt få tag…

Klicka här för att läsa hela »

Djävulens demoner.

Shadowgirl95

Det bränner och jag känner hur adrenalinet flödar genom mina ådror när jag sakta drar den spetsiga kniven längst med min arm. skönt, jag känner hur alla känslor sipprar ut med blodet som bildats…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt möte med James Charles

Nassarin

"Men mister Charles, jag är straight" Utröp jag när han slog upp dörren med en smäll. "Do it look like i care n**ga?" sa han. "Ok" Sa jag. Efter det så sa han nedvärderande ord till mig som simp,…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Gula resväskan; Stockholm

Arne Fredriksson

Tidig augustimorgon. Redan ljust ute. Småljumt. Sommarens sista ljuva dagar. Lätt dis i luften. Fläckvis med mindre grå moln på himlen. Anar något på väg. En vändpunkt i livet. Står vid Köpings…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren