Drama noveller - Sida 9

BIBLIOTEKARIEN SOM BLEV SIN FAVORITBOK

Sten Wiking

För den litteraturintresserade bibliofilen är ju böcker som en drog, men den drogen är inte riskfri från efterverkningar vilken kan övergå i rena psykoser, vilket det lär finnas åtskilliga exempel…

Klicka här för att läsa hela »

STENBLOCKET ( II )

Sten Wiking

Myndigheterna hade börjat uppmärksamma att en stenbumling helt plötsligt utan förvarning berett sig existentiellt utrymme i samhället. Det ansågs att den inte passade in för den var olik alla andra…

Klicka här för att läsa hela »

STENBLOCKET. I

Sten Wiking

En villaägare hade börjat tröttna på den sten bumling som alltmer skymde utsikten i sin trädgård som för var gång han tittade på den tycktes bli större. Han kontaktade därför en grävmaskinist…

Klicka här för att läsa hela »

KRETSLOPPSORAKEL

Sten Wiking

De mest intensivt energikrävande tillblivelserna i förensligandets föreviganden i kretsloppet : orgasmen! födsloskriket! stridsvrålet och dödssucken, utgör de fyra hörnstenarna i existensen villkor.…

Klicka här för att läsa hela »

GALENSKAPERNAS PLANET

Sten Wiking

I en tidlöst meningslös rymd, en roterande planet vars intergalaktiska fängelse och dårhus varelserna där genererat den till, fångna i sin galenskap, där förstelnade intellekt av alla sorter vars…

Klicka här för att läsa hela »

Den oälskades liv

Clarie

Den oälskades liv Jag ska nu berätta om den oälskades liv. Hon vaknar varje morgon i sin lägenhet med två stora fönster på vardera sida och ett stort kök där hon aldrig lagar mat. Oftast vaknar…

Klicka här för att läsa hela »

Den Obetalda Hyran

Jonathan Stribrant

En sen oktoberkväll, när himlen var så mörk och svart, gick Tuva igenom det mörka skogspartiet och på den slingriga vägen i närheten av Storängen. Hon hade varit hos sina kompisar och sett den…

Klicka här för att läsa hela »

En meter och nittiofem centimeter.

Ronnie Olsson

Den skinande diskbänken blänkte i solljuset. I skåpen stod allt prydligt på sina platser. Han var noga med att inget stod framme. Många skulle beteckna honom som en pedant men det var ingen åsikt…

Klicka här för att läsa hela »

Allt handlar om att lyckas i spelet.

Linnéa Hammarqvist

När vi träffades, den där kalla och blåsiga kvällen i november. Du satt med dina barndomskompisar och pratade ljudligt. De var länge sedan ni träffades, ni hade mycket att prata ikapp. Berättade…

Klicka här för att läsa hela »

Mormors stora hjärta

Donia A

I ett torp långt ute på landet bodde mormor ensam. Några veckor varje sommar spenderade jag tiden hos henne. Där kände jag solen mot ansiktet och den härliga lukten av solvarm jord. Någonting jag…

Klicka här för att läsa hela »

Ett märkligt möte

Arne Fredriksson

Himlen är gråsvart. Ett dovt muller hörs följt av en kraftig bländande blixt. Sedan återvänder mörkret som om det skulle ha legat på lurpass och bilens svaga strålkastare söker återigen att…

Klicka här för att läsa hela »

Min första dikt

Louie

Att skriva är det enda som kan driva Svåra tider när solen svider Plikter och dikter jag har vart med i många konflikter Sommar en e här dom som e pensionärer e miljardärer Min första dikt, ja…

Klicka här för att läsa hela »

Promenad med Elena

Arne Fredriksson

Några tjejer log varmt. Svettades något men vadå, ingen visste egentligen vem jag var så efter det här skulle jag bara försvinna igen för dem, eller … Lämnade dem och väntande utanför. Övertalade…

Klicka här för att läsa hela »

Dödens skugga

Inga-Britt IB Gustafsson

Du fanns där lurade i bröstet en grå skugga som vägrade dö Du växte tyst jag anade inget men röntgen fångade dig Jag hade cancer i mitt bröst nu är du väck dödens skugga

Klicka här för att läsa hela »

De är mitt liv, låt mig då bestämma och ta det

Mr. Red

Sedan jag var liten fick jag veta att man inte ska gråta. Jag fick veta att ifall man gråterså betyder det att man är svag. Jag fick veta alltså från min pappa. Varje dag fick jag höra på hans…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Gula resväskan; Stockholm

Arne Fredriksson

Tidig augustimorgon. Redan ljust ute. Småljumt. Sommarens sista ljuva dagar. Lätt dis i luften. Fläckvis med mindre grå moln på himlen. Anar något på väg. En vändpunkt i livet. Står vid Köpings…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren