Drama noveller - Sida 33
Den som ringer är död. (drama)
Bo Grapenskog
Den som ringer är död. (drama) Läkaren hade just kommit och tittade till Annelie. Han undersökte henne väldigt noga och kunde inte riktigt förstå hennes höga feber. - Hon har inga riktiga symtom…
Klicka här för att läsa hela »Fem minuters still ro mellan dem
Jacob
Solen gasade på dem där de satt ute i en öppen luftiga lummiga park. Vackert och fridfullt med syrenträd och körsbärsträd, dofter av vår. De kunde leva tillsammans och vara här. Inget som störde…
Klicka här för att läsa hela »Space Oddity
Okänd
Han hade kämpat med det i hela sitt liv. Ångesten, rädslan och det ständiga trycket över bröstet. Som om något när som helst skulle brista. Johan låg i sin säng och tänkte på dem som satt…
Klicka här för att läsa hela »Älskade flicka
Adelina Vikström
De trötta fötterna rör sig fortfarande lätt över marken. Trots att de är täckta av smuts slutar de aldrig. Folk går förbi men ingen vill se. Än dansar de den vackraste dans, medveten om att…
Klicka här för att läsa hela »En halvt uppdaterad status
Någon
Tiden på internetcaféet var snart slut. Han läste tyst för sig själv igenom det han skrivit och snart skulle posta; "-Tack för alla dessa fina år, nu är det dags för mig att lämna er, mina kära…
Klicka här för att läsa hela »Novell: Fönstret.
Bo Grapenskog
Novell: Fönstret. Fönstret. Ett vanligt sjukhus någonstans i södra Sverige. Det låg inbäddat i en lummig grön matta av bokskog. Utanför fanns det en stor park med många besökare, mest barn som…
Klicka här för att läsa hela »Bada aldrig på en lördag
Bo Grapenskog
Bada aldrig på en lördag Familjen Nilsson,bestående av pappa Jan och mamma Berit och lille yrvädret Jonathan. De var en vanlig familj i den bemärkelsen att de hade drömmar som alla andra. Drömmen…
Klicka här för att läsa hela »Kaj.
Livet
Min första kontakt med den rättspsykiatriska vården var i Göteborg. Det hände sig under de åren jag bodde i Hammarkullen och arbetade på Lewi Petrus stiftelse för filantropisk verksamhet som det…
Klicka här för att läsa hela »Den okända skyddsängeln
Libidis
Den unga kvinnan följde fågeln med blicken tills den starka solen bländade henne. Hon kände ett styng av avundsjuka över att den verkade flyga så lätt och så fritt. En viss känsla av oro spred…
Klicka här för att läsa hela »Det luktar råtta.
Bo Grapenskog
Det luktar råtta. Anna jobbade på hennes Stockholms kontor en kväll för första gången. Det fanns ingen annan på kontoret. Klockan 21.00 hörde hon ett skrapande ljud. Hon blev lite rädd. Hon tittade…
Klicka här för att läsa hela »Älskar dig till döds
Petra Bussman
Älskar dig till döds Birgit vaknade av att någon ruskade om henne. ”Vakna! Ni måste vakna.” Hon steg upp. I sitt yrvakna tillstånd såg hon en sköterska framför sig med en ljusstake. ”Fröken…
Klicka här för att läsa hela »Fjärilen
Angie
En gång såg jag en fjäril. Den dog!!! Vet ni en sak, jag dog också av fjärilen!
Klicka här för att läsa hela »Sommar
Livet
Du bar mig längre och längre ut mot havet på din starka arm. Vattnet blev kallare och kallare och mörkare blått. Det blev grått. En stor båt rytmiskt dunkande hotade fjärran nära. Jag kände…
Klicka här för att läsa hela »Skuldsanering
Yazan Borhan
Ett intresse för att läsa har nått en ny nivå hos sonen. Som alla barn i världen ser han alltid fram emot den nästa berättelsen eller serietidningen som gör att barnet upptäcker en ny sak om…
Klicka här för att läsa hela »Mördaren I natten
Engström
Det var en dag en död man ute..... Han dog!!!!
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen